Innholdet på denne siden er markedsføring
Marko Papic til Nyttårskonferansen
Sjefsstrateg i BCA med geopolitisk strategi som spesialfelt.
Marko Papic startet i BCA Research i september 2011 og er sjefsstrateg med ansvar for geopolitisk strategi. Papic lanserte den geopolitiske strategi-tjenesten (GPS) i mars 2012, en tjeneste som kombinerer BCAs makroøkonomiske analyse med geopolitisk metodikk.
Målet er å unngå partiskhet og å gi investor-relevante prognoser. GPS-tjenesten er finansbransjens eneste dedikerte geopolitiske strategi. Før Papic begynte i BCA var han senioranalytiker for etterretningsvirksomheten STRATFOR, hvor han bidro til selskapets globale geopolitiske strategi i tillegg til rekruttering av analytikere og opplæringsprogram.
Marko er en ettertraktet geopolitisk strateg og er blitt intervjuet av en rekke medier, blant annet New York Times, CNN, BBC, CNBC, Al Jazeera. Før han begynte i BCA var han også med og grunnla Center for European Union Studies ved University of Texas i Austin. Papic er utdannet ved University of Texas og University of British Columbia – han har bodd i 8 land på tre kontinenter.
Les også
Marko Papic: Investering i en verden uten supermakter