Innholdet på denne siden er markedsføring
Satser på fremvoksende markeder
Investeringsdirektør Alexandra Morris har klokkertro på fremvoksende markeder.
I en artikkel i Dagens Næringsliv forteller investeringsdirektør Alexandra Morris hvorfor hun mener fremvoksende markeder har stort potensial fremover. De fremvoksende markedene vokser fortsatt raskere enn de utviklede markedene, forteller hun til avisa.
- Det er en milliard mennesker i Europa og USA. Jeg kan ikke forstå annet enn at de seks milliardene som lever i resten av verden er sultne på å komme seg opp i levestandard, og jeg kan ikke innse hvorfor de ikke skulle klare det, sier Alexandra Morris til Dagens Næringsliv.
Fremvoksende markeder er en betegnelse på et land som er på vei til å bli et utviklet marked, som eksempelvis Kina, India, Sør-Afrika og Brasil.
Det siste halvåret har vært preget av handelskrig og geopolitisk uro. Økende renter, styrket dollar og kraftig inflasjon har preget flere av de fremvoksende økonomiene. Det gjelder å se langt frem, sier Morris.
- Vår tro er at dollaren vil svekke seg i nær fremtid og da vil vi få en helt annen dynamikk. Selv kjøpte jeg meg opp for to uker siden, sier hun til avisa.