Innholdet på denne siden er markedsføring
Hvorfor må vi merke det meste av vår kommunikasjon "Markedsføring"?
ESMA (European Securities and Marketing Authority) har pålagt alle fondsforvaltere nye regler for hvordan vi kan kommunisere rundt fond, avkastning, og det aller meste som våre kunder og andre kan tenkes å være interessert i å vite. De nye reglene gjelder fra februar 2022 for EU-land og litt senere i år for Norge, og du vil se at vi har begynt å tilpasse oss allerede.
Hensikten med de nye retningslinjene er at forbrukerne enkelt skal kunne se at det dreier seg om markedskommunikasjon. I tillegg skal risiko- og avkastningspotensial tydelig beskrives. Det overordnete målet er at kommunikasjonen fra forvaltningsselskapet skal være tydelig og ikke villedende.
Det innebærer at du som leser artikler, e-poster og annet materiale fra SKAGEN vil oppleve at vi merker mye av innholdet vårt "Markedsføring", i tillegg til mer omfattende disclaimere. Det gjør vi for å etterleve de nye ESMA-reglene. Men husk at innholdet vårt er det samme: Vi forsøker å gi deg så korrekt og åpen kommunikasjon som vi alltid har gjort.